Tietoisuutta lisäävien projektien rahoittaminen

Internet-aikakaudella sosiaalisen median voima on todistettu lukuisia kertoja. Sosiaalisessa mediassa on levinnyt tieto suurista mielenosoituksista, yhdistäen eri ihmisryhmät tehokkaasti puolustamaan yhteisiä arvojaan.

Esimerkiksi Twitterin kautta on syntynyt lukuisia kampanjoita ja suoranaisia liikkeitä, jotka puolustavat ja ajavat ihmisoikeustyötä ja poliittisiin epäkohtiin puuttumista. Sosiaalinen media elää jatkuvassa muutoksessa, mutta se on tullut jäädäkseen. Se toimii universaalina kommunikointivälineenä maailman kaikkien ihmisten välillä, ja sitä taitavasti käyttävät voivat kerätä yleisökseen ihmisiä mistä tahansa maan päältä, tai vaikkapa NASA:n twiittaavat astronautit Maan kiertoradalta.

Nettikampanjat ja niiden merkitys

Viime vuosien vaikuttavimpia nettikampanjoita oli vuoden 2016 #NoDAPL (North Dakota Access Pipeline Standoff). Twitterissä levinnyt kampanja vastusti Pohjois-Dakotaan suunnitellun öljyputken rakentamista Sioux-heimon maille, jonka oikeudet maahansa on jatkuvasti sivuutettu ja alue on jätetty suurten yhtiöiden projektien jalkoihin. Twitterin kautta kampanja levisi Facebookiin ja liike nousi otsikoihin kaikkialla maailmassa. Facebookissa koitti solidaarisuuden aalto, kun ihmiset ympäri maailmaa vaihtoivat statuksensa Pohjois-Dakotaan osoittaakseen tukensa suuren bisneksen jalkoihin jääneelle vähemmistölle. Sosiaalisessa mediassa suurta huomiota saanut liike pystyi tuen voimalla vastustamaan öljyputken rakentamista, ja tällä hetkellä näyttäisi olevan asiassa voitolla. Ilman sosiaalista mediaa ja sen tuomaa huomiota voitto olisi luultavasti ollut mahdoton.

#NoDAPL todistaa, että sosiaalinen media on tehokas väline tietoisuuden levittämiseen, ennakkoluulojen hävittämiseen ja vähemmistöjen tukemiseen. Sen tuoma mediahuomio painostaa poliitikkoja, vähentää suurten monikansallisten yritysten lobbareiden voimaa ja samalla levittää tietoa.

Onnistunut nettikampanja

Onnistuakseen nettikampanja tarvitsee ydinryhmän, joka ideoi ja sytyttää kipinän projektin edesviemiseksi. Joidenkin kampanjoiden aloittamiseen riittää tiedon levittäminen Twitterissä, mutta sanoman levittämiseen saattaa tarvita apua Twitterin enemmän seuratuilta henkilöiltä. Kantaaottavan tapahtuman, kuten mielenosoituksen, järjestää helpoiten Facebook-tapahtuman avulla. Tapahtuman järjestämiseen pitää kuitenkin hankkia erilaisia lupia ja ihmisten mielenkiinnon herättämiseksi kannattaa tapahtumalla olla yhtenäinen, selkeä ja asiaan liittyvä graafinen ulkoasu. Tapahtuman järjestän tulee mahdollisesti huolehtia myös tapahtuman turvallisuudesta ja muista vastaavista seikoista. Yhdessä tämä kaikki tulee tarvitsemaan budjetin ja useita henkilöitä hoitamaan projektin eri osa-alueita. Rahoituksen kerääminen tähän voi olla hankalaa.

Yksi kätevä tapa rahoittaa suuria projekteja on pelata rahapelejä, esimerkiksi luotettavalla Mobilebet-kasinolla, jolla voit pelata kaikilla älylaitteilla helposti projektisi suunnittelun lomassa. Näin rahat suureenkin projektiin voi voittaa hetkessä, ottamatta monimutkaisia ja kalliita lainoja pankista. Mobilebetin vahvuus on myös sen monipuolisuus, sillä se tarjoaa pelejä alan kaikilta suurimmilta tarjoajilta ja sen valikoimasta on jokaisen helppo löytää suosikkinsa. Kaiken lisäksi valikoima tarjoaa vaihtelua ja mahdollisuuksia kokeilla omia vahvuuksiaan erilaisissa peleissä.

Tarjoammekin lukijoillemme Mobilebet bonuskoodin rohkaistaksemme uusien, ennakkoluuloja vähentävien kampanjoiden syntyä. Odotamme innolla uusien, innovatiivisten sosiaalisen median kampanjoiden syntyä ja niihin osallistumista!